Verzenden & retourneren
Wij doen samen met onze bezorgpartners ons uiterste best om elke bestelling goed en zo snel mogelijk te leveren. Jij moet je producten zorgeloos kunnen bestellen in onze webshop en daarna geen omkijken meer hebben naar de afhandeling. Onze bestellingen tot 22 kg worden altijd als pakket via PostNL verzonden. Voor zwaardere pakketten bekijken we per geval welke vervoerder dit verzorgt; hier zijn altijd meerkosten aan verbonden.
Nederland
Levertijd Nederland & België
Bestellingen die we ontvangen op maandag tot en met vrijdag ontvangen voor 17:00 uur versturen we op dezelfde dag, tenzij de producten vermeld staan als niet voorradig. Besteld in het weekend? Dan versturen we jouw pakket op maandag.
Is een product niet op voorraad? Op de productpagina staat vermeld wat de afwijkende levertijd is.
- In bestelling: 3-10 dagen: deze producten hebben wij standaard in het assortiment en is al in bestelling.
- Niet op voorraad, binnen 14 dagen thuis bezorgd: deze producten hebben wij niet standaard in het assortiment en worden pas besteld bij onze leverancier als wij hiervoor een order hebben ontvangen.
Zodra wij het product binnen hebben, verzenden wij de bestelling op dezelfde dag. Bestaat een bestelling uit meerdere items waaronder producten die niet op voorraad zijn van de eerste categorie (levertijd 3-10 dagen)? Dan wachten we tot de bestelling compleet is en versturen de bestelling in één keer.
PostNL doet altijd zijn uiterste best om pakketten de dag na verzending af te leveren. Wij versturen in de regel pakketten tot 22 kg met PostNL. Normaliter bezorgen zij het pakket op de dag nadat wij het versturen, zodat heb je jouw pakket binnen 1-2 werkdagen thuis. Als je niet thuis bent dan wordt de bestelling afgeleverd bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. Hiervan wordt je door middel van een email op de hoogte gebracht; bekijk dus ook de spam als je op een pakket wacht.
Wil je niet dat het pakket bij de buren wordt aangeboden? Je kunt er ook voor kiezen om je pakket te laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt.
PostNL zorgt er altijd voor dat je een e-mail krijgt met een track en tracenummer. Dat staat aangegeven in een e-mail met daarin een bezorgdatum en -tijd(vaak aangegeven in dagdeel). Het track- en tracenummer wordt naar het e-mailadres verzonden dat je opgeeft bij de bestelling. Vul dus een correct en valide e-mailadres in; anders kan het bezorgproces niet worden gevolgd.
De bezorgers van PostNL bezorgen op maandag t/m zaterdag. Op zondag worden onze pakketten niet bezorgd.
Verzendkosten Nederland en België tot 22 kg
Voor verzendingen tot 22 kg binnen Nederland rekenen wij € 5,50 verzendkosten, in België is dit €6,95. Bestellingen in deze gewichtsklasse van meer dan € 75,- verzenden wij gratis.
Verzendkosten Nederland en België 22-250 kg
Vanwege de hogere verzendkosten geldt het gratis verzendtarief niet voor bestellingen die in totaal zwaarder zijn dan 22 kg. Bij dit gewicht zie je ook dat 'Bezorging aan huis' niet meer mogelijk is, maar dat alleen Bezorging op vrijdag binnen bezorggebied mogelijk is. Dit geldt uitsluitend voor adressen in Groningen en Noord-Drenthe. Kijk hier voor ons bezorggebied.
Woon je buiten ons bezorggebied? Hou dan rekening met verzendkosten van een toeslag van €3,50 per zak paardenvoer of € 70 per pallet (max. 1000 kg). Neem contact met ons op om hiervoor handmatig een order aan te laten maken (dit is niet mogelijk vanuit de shop).
Versand nach Deutschland
Für unsere deutschen Kunden haben wir eine eigene deutsche Seite kreiert, wo du schnell und einfach unsere Produkte weiterhin bestellen kannst. Sei so liebt schau dir die Seite www.pferdezusatze.de an und bestell bitte ab jetzt über die deutsche Seite.
EU Overig
Verzendkosten
Naast Belgie is verzending naar de volgende landen mogelijk op verzoek. Neem hiervoor contact op per mail, dan maken we een offerte.
- Duitsland
- Oostenrijk
- Spanje
- Portugal
- Italie
- Zweden
- Tsjechie
De voorwaarden die afwijken van Belgie zijn:
- Verzendkosten zijn €12,50
- Het maximum verzendgewicht is 20 kg
- Retourzending is voor rekening van de koper a € 15,00
- Gratis verzending nooit van toepassing; ook niet in geval van acties.
Retourneren
Wij zijn blij met onze klanten. Daarom daarom geven we een zichttermijn van 14 dagen. Binnen die tijd mag je het product zonder opgaaf van redenen terugsturen. Onze producten hebben meestal een gestelde houdbaarheidsperiode worden onder strenge voorwaarden geproduceerd en verpakt. Daarom willen we daarvoor graag specifiek wijzen op artikel 10 van onze Algemene Voorwaarden.
Garantie staat los van zichttermijn
Als de kwaliteit van het product niet voldoet aan de eisen, geldt bovenstaande natuurlijk niet. Mocht er iets mankeren aan het product, geef dit dan direct door nadat je dit hebt ontdekt. Omdat de garantie op onze producten alleen geldt voor producten die ongeopend zijn. Tenminste binnen 30 dagen nadat je het product hebt ontvangen. Zaken die onder de garantie vallen, staan los van de zichttermijn. Als een product gebreken blijkt te hebben, dan lossen we dat direct voor op.
Terugsturen
Als je het product wilt terugsturen tijdens de 14 dagen bedenktijd onder toepassing van de zichttermijn/herroepingsrecht. Om het geld zo snel mogelijk terug te kunnen storten help je ons door de pakbon bij de artikelen bij te voegen. Heb je die niet meer? Vul dan duidelijk jouw naam, adres en emailadres in en bij voorkeur het ordernummer.
Om jouw pakket zo veilig en goedkoop mogelijk aan ons terug te sturen kun je jouw retour ook eerst bij ons aanmelden. Na ontvangst van het bericht krijg je dan van onze klantenservice een bevestiging en ontvang je een mail met instructies om het pakket te retourneren. De kosten die hiervoor in rekening worden gebracht zijn € 6,75 voor Nederland en € 9,95 voor het buitenland. Dit bedrag moet worden voldaan als je het verzendlabel retour digitaal ontvangt.
Heb je een account bij Paardensupplementen? Log dan in en ga naar Mijn Bestellingen en kies de order waarin het te retourneren product zat. Kies Artikelen Retourneren en kies welke artikelen je wilt retourneren en vul het aantal in. Omdat we graag leren wat we kunnen verbeteren zouden we graag van je horen wat de reden is dat je het product retourneert. Met deze informatie kunnen wij eventuele onverhoopte onvolkomenheden herstellen en / of onze producten nog verder verbeteren.
Let op: Paardensupplementen.nl vergoedt alle retour ontvangen producten. Kosten gemaakt voor het retour sturen van het product worden niet terugbetaald, tenzij sprake is van een gebrek aan het product. Betaal- en verzendkosten worden uitsluitend terugbetaald als de volledige bestelling ter is gestuurd. Voorwaarde voor terugbetaling is dat de consument producten tijdig en onder toepassing van de zichttermijn terugstuurt.
Zodra wij de goederen in goede orde hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging. Vervolgens maken wij het bedrag over op de door klant aangegeven rekening. In geval van een nog openstaande factuur bij Klarna ontvang je van Klarna een creditfactuur.
Herroepingsrecht
Het herroepingsrecht geldt voor consumenten, niet voor bedrijven.
Vragen?
Heb je vragen? Neem contact op via onderstaande live chat.